aktivism

BEVARA HYRESRÄTTERNA I HÖKARÄNGEN: Lördag 23/2 kl 12-14 Hökarängen

BEVARA HYRESRÄTTERNA I HÖKARÄNGEN
Flygbladsutdelning m.m. Lördag 23 feb kl 12-14, utanför MatDax på Hökarängens torg!
——

Nu vill borgarna och Miljöpartiet minska antalet hyresrätter i Hökarängen. Ett förslag är att ombilda befintliga hyresrätter just i Hökarängen. Vi i V Farsta (stadsdelen där Hökis ingår) anser att Stockholm behöver fler hyresrätter – inte färre.

Man ska ha möjlighet att flytta hemifrån, skilja sig, ha en lägre inkomst, vara ensamstående m.m. och ändå ha ett tryggt boende. Vi har heller inte uppfattat att boende i Hökarängen har drivit frågan om att ombilda och sälja ut hyresrätter – utan vi ser den som politisk driven av det nya blågröna styret i Stockholms stad, borgarna och nu Miljöpartiet.

Vi tycker alla ska ha råd att bo i Farsta. Man ska inte behöva tvingas bort för att man kanske inte kan eller vill ta dyra lån. Lån för ett boende man redan har. Med denna politik tvingar man folk till stora skulder och förlänger Stockholm bostadskö än mer.

Håller du med oss? I så fall möt oss utanför Matdax i Hökarängen, torget lördag 23 feb kl 12 och dela flygblad m.m.