Pressmeddelande: Vänsterpartiet Farstas valplattform 2022

Pressmeddelande den 16 juni 2022

Vänsterpartiet Farsta lyfter klimatet i valrörelsen

Klimatfrågan är i fokus när Vänsterpartiet Farsta prioriterar sina lokala valfrågor. Andra viktiga frågor är att bygga fler bostäder med rimliga hyror, att stoppa utförsäljningar och nedskärningar i välfärden samt kultur och fritidsfrågor.

”Vi måste satsa allt på att klara klimatomställningen och för att göra det på ett rättvist sätt måste vi våga investera. Lokalt kan det betyda solceller på våra kommunala fastigheter och utbyggd kollektivtrafik. Vi vill också värna fler grönområden och till exempel göra Majrosskogen till naturreservat. Tillsammans vill vi bidra till framtidstro!” säger Marre Mayr, vice ordförande i Farsta stadsdelsnämnd.

Fyra år av grönblått styre har urholkat välfärden. Mandatperioden har präglats av nedskärningar och utförsäljningar av våra gemensamt ägda tillgångar. Vänsterpartiet vill ta tillbaka makten över välfärden och satsa istället för att skära ner, inte minst på barn och unga.

”Får vi väljarnas förtroende kommer vi återöppna Fagerlids parklek med personal. Vi vill också ha fler fritidsbibliotek i stadsdelen och helgöppna fritidsgårdar. Alla som bor i Farsta ska ha en meningsfull fritid” säger Marre.

Hela valplattformen finns på hemsidan Startsida – Vänsterpartiet Farsta – Vänsterpartiet Farsta (vansterpartiet.se)

Kontakt:

Marre Mayr, 0702 383414