Evenemang och aktiviteter

Första Maj 2020 – Vi ställer inte in, vi ställer om

Epidemin tvingar oss till förändringar. Eftersom vi inte längre kan eller ska mötas på Medborgarplatsen den 1 maj för att tåga mot Kungsan med våra röda fanor, behöver vi hitta på annat som gör oss synliga. Här följer en rad saker som du kan göra:

1. Häng röda tygstycken från balkonger och fönster hemma. Vi ska klä Farstatrakten i rött!
  2. Kom och delta i digital aktion för att fira den fortsatta kampen och hedra 1 maj, arbetarrörelsens högtidsdag! Här är en möjlighet som vi i styrelsen klurat ut som vi hoppas många av er medlemmar vill och har möjlighet att delta i:    Gör en kort film (10- 30 sek) utifrån frågan ”Vad gör du på första maj?” Filmerna kommer sedan att publiceras i föreningens sociala medier och  på vår hemsida. Filma i liggande/horisontellt läge om du filmar med mobil eller surfplatta. Skicka in din film till [email protected], senast onsdag den 29/4.
  3. Den första maj: koppla upp dig på partiets online-event kl 12-14 den 1 maj med tal av Jonas Sjöstedt och artister. Det hittar du här: https://www.facebook.com/ events/222370015694558/