aktivism

Engagera dig i EU-valet

Söndag den 5 maj inleder vi valrörelsen med att sätta upp valaffischer. Vi samlas kl 09:45 i Farsta Centrum (utanför Pressbyrån vid T-banan) och sprider därefter ut oss för att affischera i mindre grupper runt om i de olika stadsdelarna. Om du har bil får du gärna ta med den så vi snabbt kommer ut till de olika platserna där vi vill ha synlighet.

Valtält/Infobord i Farsta centrum under valrörelsen: vårt mål är att synas DAGLIGEN i Farsta centrum, vi kommer att vara där med valtält / infobord kl 16-19 på vardagar och 12-15 på helgerna. Kom gärna med och ta ett pass när du kan! Vi är alltid minst två vid bordet. Hör av dig till valledarna Joakim Olsson: ([email protected]) och Kerstin Granér: ([email protected])

Röd lördag/sista spurten inför valdagen – lördagen den 25 maj blir det lite av en höjdpunkt för då får vi besök i Farsta Centrum av Rikard Warlenius som är en viktig miljöprofil inom partiet och kandidat i EU-valet.

Helgerna: vi planerar för att dyka upp på andra torg inom stadsdelen: Hökarängen, Fagersjö, Sköndal, Gubbängen, Tallkrogen och Farsta Strand. Vi kommer att låna en lådcykel med tydlig V-logga på för att bli lite synligare på dessa andra platser. Om du vill vara med eller organisera i din stadsdel – ta kontakt med valledarna.

Vi behöver vara många kamrater för att klara av denna höga ambitionsnivå, om du kan avvara en timme eller två för att stå vid bordet, komma med att dela ut flygblad etc, så är du mer än välkommen!

Andra saker att göra:  vi kommer att ha en gemensam vykortskampanj med handskrivna vykort till personer som räknas som potentiella vänsterväljare. Hjälp gärna till att skriva några! Ett annat sätt är att delta i en ringstuga –  vi samlas inne på Kungsgatan 84, på Kafé Marx och ringer till potentiella väljare framför allt på vardagskvällar. Ringstugorna kommer att pågå mellan den 8 och den 26 maj. Om det låter intressant, ta kontakt med valledarna.

Valsedlar vi kommer förstås att dela ut valsedlar utanför vallokalerna på själva valdagen den 26 maj. (Mer info om detta i ett separat mejl från Stefan Sjölander.) Inom vårt område finns det tio skolor att stå vid, kl 08-21. Passen kommer att vara i storleksordningen 4 timmar.