Ann-Margarethe Liv besöker vår Röda Lördag den 11 mars

Vid partiföreningens årsmöte i februari valdes en ny styrelse och nya representanter till Vänsterpartiets representantskap i Stockholms stad. Flera kamrater som varit med ett par år blev omvalda tillsammans med några nya – det känns som om 2017 kan bli ett bra år!

Detta år som vårt parti firar 100-årsjubileum så ökar motsättningarna i världen och i vårt eget samhälle. Som vänsterpartister har vi oerhört mycket att vara stolta över; genom hela vår historia kan man se att vi har legat långt före vår tid i en lång rad frågor. Jämlikhet, fördelning och rättvisa. Internationell solidaritet. Miljö och kärnkraft. Jämställdhet, mångfald, barns rätt. Det är något att ta fasta på i dessa tider när högern blir en alltmer grotesk parodi på sig själv…..

Ann-Margarethe Livh (V), bostads- och demokratiborgarråd i Stockholms kommun

Under mars månad fortsätter vi därför vårt oförtrutna engagemang genom att ha ännu en Röd Lördag i Farsta Centrum, på lördag den 11 mars kl 11-13. Vi kommer att bjuda folk på fika och ha appellmöte kring temat bostadsbyggandet och vi kommer att ha vårt borgarråd Ann-Margarethe Livh som talare! Kom gärna och hjälp till att dela flygblad.

Vidare så kommer vi ha medlemsmöte på måndag den 13 mars kl 18 på Skogsbyns förskola, Bengt Bagares Gränd 12 i Sköndal. Det kommer framför allt att handla om de frågor som ska behandlas på Distriktsårskonferensen, som går av stapeln den 18-19 mars.