aktivism

Medlemsmöte och Röd Lördag om välfärd

Onsdagen den 26 oktober blir det medlemsmöte och argumentationsverkstad tillsammans med John Hörnqvist, chef för politikutveckling på Vänsterpartiets partikansli, på moment: teater i Gubbängen kl. 18-20. Vi bjuder på fika!

Detta blir upptakten till Vänsterpartiets välfärdskampanj där vi ska uppmuntra människor att visa att de månar om välfärden och att alla skattepengar går dit och inte ner i fickorna på privata profitörer. Vi gör detta i samband med att Illmar Reepalu presenterar sin utredning om vinster i välfärden, som ju var vår huvudfråga i valet 2014. John kommer och berättar om partiets analys och strategi, och därefter spånar vi gemensamt på hur vi bäst kan besvara Farstabornas frågor om vad V vill med välfärden och andra ämnen som ofta kommer upp när vi är ute på gator och torg eller knackar dörr.

v

I och med detta kommer vi alla vara väl förberedda inför nästa Röda Lördag den 5 november då vi kommer kampanja just för välfärden på Farsta torg.