Nytt år: planering, årsmöte och såklart kongressförberedelser

Styrelsen har precis haft årets första möte, och nu i veckan kickar vi igång vårens möten och aktiviteter!

Början av året kommer i vanlig ordning upptas av planering och årsmöte, och till det kommer i år dessutom möten inför kongressen i maj. Vi hoppas att många medlemmar vill vara med under denna viktiga period, när vi både lägger grunden för resten av årets aktiviteter och inleder diskussionerna kring de viktigaste kongressfrågorna, som programkommissionens förslag på förändringar i partiprogrammet och det nya eko-eko-programmet (ekonomisk-ekologiska punktprogrammet).

Kallelse och dagordning till årsmötet kommer skickas ut till alla medlemmar via post under denna vecka. Håll koll på kalendariet så vet ni vilka aktiviteter som är inbokade så här långt.

Årets första medlemsmöte går av stapeln på torsdag, den 14/1, när vi väljer föreningens representant till valkretsens valberedning samt diskuterar och diskuterar vilka motioner vi ska stå bakom som partiförening inför kongressen. Titta gärna på programkommissionens förslag på reviderat partiprogram innan mötet.

Tid och plats: kl. 18.30-21 på aktivitetshuset Tuben i Farsta centrum, våning 4.

V-Logga-eps-png