Demonstera 1 Maj

Vi möts på Medborgarplatsen 1 Maj

Onsdag 1 Maj kl 12.00 samlas vi från Farsta på Medborgarplatsen Precis som tidigare år samlas vi gemensamt på Medborgarplatsen, håll utkik efter vårt plakat eller vår banderoll. Har du aldrig gått i ett 1-Majtåg förut – tveka inte, utan kom och demonstrera mot alliansens försämringar och för en rättvis och solidarisk vänsterpolitik. Såväl på Medborgarplatsen som i Kungsträdgården blir det intressanta tal, musik och sång. Kl 13 börjar vi gå mot Kungsträdgården och det stora mötet.

Redan kl 9.30 kan du delta i manifestation vid La Mano – monumentet på Katarinavägen nära Slussen. Där blir det appeller, sång och musik om de Spanienfrivilligas kamp mot fascismen 1936 – 39, men också om dagens internationella orättvisor.

Rädda välfärden – medlemsmöte

Sedan 1980-talets nyliberala idéer började dominera i alla andra partier, så har vår gemensamma välfärd kraftigt försämrats. På senare år har Alliansen genom privatiseringar och upphandlingar slumpat bort välfärdstjänster till riskkapitalbolag och andra oseriösa aktörer.Men trots jobbskatteavdragens dimridåer har folk fått nog. I en ny SOM-studie säger 62 % Nej till vinster i välfärden, ett krav som vi än så länge är det enda partiet som för fram inför valet 2014.  Boka redan nu in onsdag den 15 maj, kl 18.30, för ett intressant möte och en gemensam dialog. Mer information kommer i nästa medlemsblad.

Partigrupp inför stadsdelsnämnd

Torsdag den 16 maj, kl 18.00 har vi öppen partigrupp inför stadsdelsnämnden på ett Café i Farsta Centrum, mer info kommer

Flygblad och torgmöte

Lördag den 18 maj, kl 11-13 i Farsta Centrum. Medverkar gör bl.a. Medhi Oguzsoy vår representant i Idrottsnämnden och kommunfullmäktige.

Tillsammans blir vi en starkare partiförening!