USA ut ur Irak!

Nu är det dags att remma på sig dojorna och sjunga upp stämbanden igen. På årsdagen för den amerikanska invasionen av Irak 2003 så anordnar Nätverket mot Krig en demonstration mot våld, förtryck, imperialism och lögnaktiga ockupationer, där USA i Irak är det värsta och tydligaste exemplet.

Enligt en amerikansk rapport så kan så många som 600 000 civila irakier mist livet sedan invasionen 2003, en invasion som byggde på en lögn om påstådda massförstörelsevapen i händerna på Saddam Hussein. Nu har diktatorn barbariskt hängts, våldet och extremismen ökat och USA:s militär har hopplöst kört fast i ett krig långt borta som börjar likna läget i Vietnam allt mer.

Folk över hela världen står enade i kampen för fred och rättvisa, från Sydney till Los Angeles, från Buenos Aires till Norra Bantorget i Stockholm. Vänsterpartiet är en självklar del i Nätverket mot Krig och på lördag mobiliserar vi folk till gatorna återigen ställer oss bakom parollen "USA ut ur Irak!"

Plats: Norra Bantorget, Stockholm

Tid: Lördag 17:e mars klockan 13.00