Kalendarium

Kalendariet för 2017 uppdateras löpande, så titta in med jämna mellanrum!

Ny medlem? Vänsterpartiet Storstockholm ordnar regelbundet kvällsträffar respektive helgkurser för nya medlemmar där ex. Vänsterpartiets politik, organisation och på vilka sätt du kan bli aktiv i Vänsterpartiet presenteras. Håll koll på distriktets kalendarium för att se när nästa träff går av stapeln och anmäl dig direkt till [email protected]

Oktober

Måndag 30 oktober kl. 19-21 Medlemsmöte: motioner inför valkongressenVi ses i bostadrättslokalen på Färnebogatan 64 (ingång från baksidan på huset) för att diskutera och besluta om vilka motioner vi ska ställa oss bakom som partiförening. Läs mer här.

November

Tisdag 14 november: Farsta stadsdelsnämnd sammanträder. Mötet inleds med ett öppet forum, vilket är ett bra tillfälle att ta upp frågor med lokala politiker. Exakt tid, plats, dagordning samt handlingar kommer finnas tillgängliga här innan mötet. Om du vill ha hjälp med att skriva ett medborgarförslag, ta gärna kontakt med en av våra lokala politiker.

Lördagen den 18 november: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och kör förvalskampanjen “Slutstation nolltaxa“. Med sikte på valet 2018 börjar vi kampanja för en gemensamt finansierad kollektivtrafik i Stockholms län. Vi börjar en resa mot nolltaxa; av jämlikhetsskäl och av klimatskäl.

Tisdagen den 21 november kongressombudsval i vår valkrets, som omfattar partiföreningarna Hammarby-Skarpnäck, Farsta, Enskede, Årsta och Vantör. Vi ska utse 10 ombud och 10 ersättare till valkongressen i februari. Kl. 18 i Skarpnäcks Kulturhus,Skarpnäck Allé 25. Vill du bli kongressombud, eller föreslå någon annan? Skicka din nominering snarast till [email protected], och allra senast den 9 november.

Söndagen den 26 november: kulturevenemang omkring Per Anders Fogelströms författarskap. Vi ställer oss frågan vad Fogelström skulle ha skrivit om idag? Det blir föredrag om hans författarskap med trubaduren Ulf Bagge från Fogelströms Vänner, och poeten Jenny Wrangborg läser sina dikter. Vänsterpartiets riksdagsledamot Karin Rågsjö och  vår stadsdelsnämndsordförande i Farsta Lars Bäck delar med sig av sina reflektioner kring Fogelström. Fika serveras.

Tid och plats: kl. 16 i Hökis Visrum i Hökarängen. OBS! Lokalen är inte stor så kom i tid för att vara säker på att få plats…

December

2-3 december: valkonferens i landstingshusets fullmäktigesal. Vänsterpartiet Storstockholm spikar listorna inför valen 2018 till riksdag, landsting och kommun. Vår partiförening kommer ha 5 ombud på plats, men det går också bra att närvara som åhörare. Anmälan för åhörare senast 12 november till [email protected] Kallelsen till konferensen finns tillgänglig här.

Lördagen den 9 december: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Torsdag 14 december: Farsta stadsdelsnämnd sammanträder. Mötet inleds med ett öppet forum, vilket är ett bra tillfälle att ta upp frågor med lokala politiker. Exakt tid, plats, dagordning samt handlingar kommer finnas tillgängliga här innan mötet. Om du vill ha hjälp med att skriva ett medborgarförslag, ta gärna kontakt med en av våra lokala politiker.

Januari

Söndagen den 14 januari (preliminärt): som tidigare kickar vi igång året med en gemensam planeringsdag när vi slår våra kloka och kreativa huvuden ihop och tar fram planerna för valåret tillsammans.

Lördagen den 27 januari: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Februari

9-11 februari: Vänsterpartiet håller valkongress i Karlstad där vi antar en valplattform inför valet.

Söndagen den 18 februari: partiföreningens årsmöte när vi godkänner verksamhetsberättelse, antar ny verksamhetsplan för 2018, beslutar om årets budget samt väljer ny styrelse. Årets viktigaste möte! Kallelse och dagordning kommer i god tid innan.

Lördagen den 24 februari: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Mars

Lördagen den 24 mars: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

April

Lördagen den 28 april: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Maj

Tisdag 1 maj: Vänsterpartiet och Ung Vänster i Storstockholm arrangerar tillsammans med Vänsterns studentförbund som vanligt Sveriges största 1 maj-firande. Samling kl. 12 på Medborgarplatsen, avmarsch kl. 13. Vi går tillsammans under V Farstas fana. Detta blir på många sätt en avspark för valkampanjandet!

Lördagen den 26 maj: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Juni

Lördagen den 16 juni: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Juli

Lördagen den 28 juli: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

28 juli till 5 augusti: Vänsterpartiet medverkar på Stockholm pridefestival.

Augusti

Valrörelsen 2018 drar igång – nu kör vi!