Kalendarium

Kalendariet för 2018 uppdateras löpande, så titta in med jämna mellanrum!

Ny medlem? Vänsterpartiet Storstockholm ordnar regelbundet kvällsträffar respektive helgkurser för nya medlemmar där ex. Vänsterpartiets politik, organisation och på vilka sätt du kan bli aktiv i Vänsterpartiet presenteras. Håll koll på distriktets kalendarium för att se när nästa träff går av stapeln och anmäl dig direkt till [email protected]

Januari

Onsdag 24 januari: medlemsmöte inför kongressen. Vi diskuterar de viktigaste motionerna på förslaget till valplattform och partistyrelsens svar. Kl. 18-21 i brf-lokalen, Färnebogatan 64, Farsta.

Lördagen den 27 januari: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Februari

9-11 februari: Vänsterpartiet håller valkongress i Karlstad där vi antar en valplattform inför valet.

Söndagen den 18 februari: partiföreningens årsmöte när vi godkänner verksamhetsberättelse, antar ny verksamhetsplan för 2018, beslutar om årets budget samt väljer ny styrelse. Årets viktigaste möte! Kallelse och dagordning kommer i god tid innan.

Lördagen den 24 februari: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Mars

Lördagen den 24 mars: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

April

Lördagen den 28 april: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Maj

Tisdag 1 maj: Vänsterpartiet och Ung Vänster i Storstockholm arrangerar tillsammans med Vänsterns studentförbund som vanligt Sveriges största 1 maj-firande. Samling kl. 12 på Medborgarplatsen, avmarsch kl. 13. Vi går tillsammans under V Farstas fana. Detta blir på många sätt en avspark för valkampanjandet!

Lördagen den 26 maj: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Juni

Lördagen den 16 juni: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

Juli

Lördagen den 28 juli: Röd Lördag på Farsta torg kl. 12-14. Vi har infobord, bjuder folk på fika och delar ut flygblad på aktuellt tema.

28 juli till 5 augusti: Vänsterpartiet medverkar på Stockholm pridefestival.

Augusti

Valrörelsen 2018 drar igång – nu kör vi!