1 maj 2021: häng rött, tipspromenad och musikquiz!

Häng rött!

Många kommer att fira hemifrån istället för att gå ut på gatorna, men precis som förra året visar vänsterrörelsen i Sverige vår gemenskap genom att hänga ut röda flaggor och fanor från fönster och balkonger. I Farsta vill vi se röda fanor över hela stadsdelen!

14.00-16.00: Politisk tipspromenad längs Magelungens strand

En tipspromenad med frågor om vänsterkamp och Farstakunskap längs strandpromenaden vid sjön Magelungen, nära Farsta C. Frågorna börjar vid Farsta Strandbad och fortsätter mot Farsta Gård (Sträckan är rullstols- och barnvagnsanpassad, men det finns en liten uppförsbacke. Kom ihåg att hålla avstånd när ni promenerar). Det kommer att finnas frågor för både vuxna och barn.
Ni hämtar och lämnar svarslapparna hos oss vid Farsta strandbad mellan kl 14-16. Titta efter den röda V-flaggan.
Det går även bra att mejla in svaren till [email protected] Ange då “Tipspromenad” som rubrik i mejlet. Fina priser utlovas!

19.30: Musikquiz med Farstatema

På kvällen ses vi online för ett kul musikquiz på temat Farsta med omnejd! Det kommer blandas hejvilt mellan årtionden och musikstilar, både renodlade musikfrågor och annat smått och gott. Så gnugga geniknölarna och läs på om vår stadsdel. Fina priser utlovas!

För att delta går ni in på denna Zoomsändning den 1 maj strax innan kl 19.30: https://us02web.zoom.us/j/84263404290 Svaren på frågorna skriver ni sedan ner i svarsformuläret som ni hittar här: https://bit.ly/1majquiz Vår quizmakare Henrik Teljfors kommer gå igenom hur man gör när sändningen startar.

Ingen föranmälan krävs, men här är ett facebook-evenemang om ni vill bjuda in vänner till quizet: 1 maj-quiz med Farstatema