Det börjar dra ihop sig till kongress….

och vi i styrelsen är i full gång med att planera kongresstudier och andra förberedelser i partiföreningen!

All information och relevanta handlingar hittar du på partiets kongressida, läs bl.a. tipsen om hur man skriver en bra motion. Man kan både motionera enskilt eller som partiförening.

Vi kommer ha ett första medlemsmöte med kongresstema torsdagen den 10 december kl. 18.30 på  förskolan SkogsbV-Logga-eps-pngyn på Bengt Bagares gränd 12 i Sköndal. Då kommer vi förutom att ha julmys tillsammans spåna kring vilka motioner vi skulle vilja skriva till kongressen.

Vi kommer ha ett första medlemsmöte med kongresstema torsdagen den 10 december kl. 18.30 på  förskolan Skogsbyn på Bengt Bagares gränd 12 i Sköndal. Då kommer vi förutom att ha julmys tillsammans spåna kring vilka motioner vi skulle vilja skriva till kongressen.

Vi i styrelsen önskar få in förslag på föreningsmotioner skriftligen senast onsdagen den 6 januari. Torsdagen den 14 januari kommer vi återigen ha medlemsmöte då vi gemensamt tar beslut om vilka motioner vi ställer oss bakom som partiförening samt väljer föreningens representant till valkretsens valberedning. Är du intresserad av detta uppdrag? Maila [email protected] innan mötet.

Den 21/1 kommer distriktet ordna en förvalsträff på aktivitetshuset Tuben i Farsta centrum kl. 18-21 då vår distriktsordförande Barbro Sörman kommer ut och berättar för oss om kongressombudsvalet, som preliminärt kommer ske den 23/2.

tomten
Vänstertomten på besök förra året