Medlemsmöte 9 april

Den 9 april kl. 18.30 träffas vi i gemenskapslokalen på Söndagsvägen 32 i Hökarängen (ingång från gården) för att välja ombud och ersättare samt skriva och anta gemensamma motioner till Vänsterpartiet Storstockholms distriktsårskonferens (DÅK). På mötet kommer vi också fyllnadsvälja en till revisor och en extra person till valberedningen, så maila oss om du är intresserad av en av dessa poster!

En preliminär mötesagenda finns tillgänglig här.

DÅK:en går av stapeln den 30-31 maj 2015 i ABF-huset på Sveavägen. På årskonferensen kommer distriktets medlemmar tillsammans staka ut den politiska riktningen för de kommande två åren och bl.a. välja en ny distriksordförande för Vänsterpartiet Storstockholm. Det är en bra möjlighet att se hur interndemokratin i vår parti funkar i praktiken, så anmäl gärna ditt intresse att vara ombud i förväg om du är nyfiken.

Vi i Vänsterpartiet Farsta kommer ha 4 ombud och 4 ersättare på konferensen, och dessutom är alla medlemmar välkomna som åhörare. Alla handlingar kommer att läggas upp löpande på distriktets hemsida: https://storstockholm.vansterpartiet.se/distriktsarskonferensen-2015/

Inför det här mötet vill vi gärna att ni skickar in förslag eller idéer till motioner senast onsdagen den 1 april till [email protected] så kan vi göra dem tillgängliga för alla i förväg. Det behöver inte vara färdigskrivna motioner, det räcker att du skickar in din idé så formulerar vi den tillsammans till en motion på mötet. Alternativt så kan du ta med din idé direkt till mötet. Motionerna kan antingen vara på det förslag på verksamhetsplan för Storstockholm som redan ligger ute på distriktets hemsida (länken ovan) eller beröra andra frågor. På samma sida finns också en motionshandledning.